Noosa

9 mei 2016 - Noosa Heads, Australië

Oke mensen laat ik beginnen om Stefan, Youp en een aantal mensen van mijn voetbalteam te feliciteren met het kampioenschap van psv en niet van die achterlijke successupporters die je het hele jaar niet hoort en nu in 1x wel. In mijn vorige blog schreef ik dat de kans dat psv kampioen zou worden even groot was als dat ik volgende week thuis zou zijn, nee Jill ik kom voorlopig nog niet naar huis haha. Vervolgens heb ik 2 melatonine pilletjes gepakt om in slaap te komen omdat ik nogal opgefokt was. Vanochtend opgestaan en maar een stuk gaan wandelen langs het strand, in de middag een aantal biertjes weg getikt en kwam ik alweer snel bij zinnen hoe goed ik het hier wel niet heb!!

Vervolgens zag ik dit op fb voorbij komen bij Rodri en is het laatste wat ik erover kwijt wil, in bijna alles ervaar ik hetzelfde!

Ik houd van de club, ik houd van de stad, ik houd van alle chaos binnen de club, ik houd van de historie, ik houd van t shirt met de brede rode baan in t midden, ik houd van het oude logo dat ooit nog eens terugkomt, ik houd van de arrogantie waar ik zelf volledig aan meedoe!, ik houd van jeugdige spelers die doorbreken, ik houd van drie sterren op n shirt zoals WIJ dat alleen in Nederland hebben, ik houd van aanvallend voetbal, ik houd van de nummer 14 die ons wegwijs heeft gemaakt,
over 34 wedstrijden kun je nooit onterecht kampioen zijn, ik haat PSV en ik kots PSV, maar ooit zullen wij weer de beste zijn, maar tot die tijd sta ik achter die club die m'n pa me heeft meegegeven, dat is de club die m'n humeur in t weekend bepaalt en dat is de club waar ik over opschep zolang ik leef terwijl het internationaal nix voorstelt, maar vandaag schaam ik me kapot en heeft elke Ajax-hater gelijk, we zijn inderdaad niet zo goed als dat we ons voordoen, maar fuck it!
WIJ ZIJN AJAX!!!

Nu maar terug naar begin vorige week!

Maandag 2 mei

Vandaag richting Noosa, maar niet voordat we naar het Mt Coot tha uitzichtpunt over Brisbane waren geweest. Het is vandaag een feestdag, dat wisten we wel, maar hadden geen rekening gehouden met een aangepaste dienstregeling voor de bussen. Met als gevolg dat we de bus uiteraard net gemist hadden en de volgende pas over een uur zou komen. Al met al was het zeker de moeite waard! Vanaf dit punt had je een goed overzicht over Brisbane, dwars door de stad liep de rivier met in het midden allerlei wolkenkrabbers. Nu pas zag je hoe groot Brisbane was, met al zijn buitenwijken (ook niet gek als je bedenkt dat dit de derde grootste stad van Australië is). De laatste bus van greyhound vertrok om 15.15u en we arriveerde rond 19u bij het Nomads hostel. Er was schijnbaar iets misgegaan met de reservering, met als gevolg dat we niet op 1 kamer konden liggen, nu was dat niet het probleem maar wel dat ik nu 40 dollar per overnachting moest betalen! Aangezien we flinke honger hadden en geen zin in te koken zijn we voor het gemak maar naar kfc gegaan.

Dinsdag 3 mei

Na een 2 uur in de bus gezeten te hebben arriveerde we bij de Australia Zoo (bekend van oprichter Steve Irwin) een van de trekpleisters van Australië, althans dat vermelde de Lonely Planet. We waren net op tijd voor de show in het Crocoseum en aangezien het niet zo druk was hadden we perfecte plaatsen. Je verwacht natuurlijk een show met allerlei krokodillen, echter begon de show met allerlei soorten vogels die langs de tribunes vlogen. Van papegaaien tot roofvogels en 1 voor 1 goed afgetraind. Uiteindelijk kwam er dan toch een krokodil aan te pas, nu pas zag ik voor het eerst goed het verschil in grootte tussen een krokodil in het water en op land (wat ik al lang had moeten weten naar mijn duikcursus maar toch). Buiten het amusement gedeelte van de show, was het ook nog eens erg educatief. Vervolgens hebben we een rondje door de dierentuin gemaakt, selfies gemaakt met kangoeroes en koala’s, in het Afrika gedeelte giraffe, zebra’s en neushoorns gezien, tijgers, luipaarden en krokodillen echt heel veel krokodillen en dan vergeet ik nog een heleboel beesten maar je snapt me waarschijnlijk wel. Eenmaal teruggekomen heb ik pasta met champignons, ui, spinazie en gehakt gemaakt en omdat we geen roomkaas konden vinden was het beetje flauw van smaak.

Woensdag 4 mei

Aangezien gister een toch wel vermoeiende dag was met veel reizen en wandelen stond er voor vandaag niet veel op het programma. Met een heerlijk strand dagje als gevolg met een temperatuur van maar liefst 35 graden. Ook de zee is hier een stuk frisser als in Thailand, waar het echt te warm was op bepaalde plekken. Voor ik op reis ging had ik een aantal boeken gedownload via Ibooks op mijn iphone. In eerste instantie dacht ik dit niet te gaan gebruiken aangezien het maar een klein schermpje is, maar uiteindelijk vind ik het toch prettig. Zeker wanneer je eenmaal in het verhaal zit en het enorm spannend is! ’s Avonds gaan eten in het ‘restaurant’ van het hostel. De kipschnitzel was erg droog en de chickenwings waren erg klein (geen aanrader, wat ik dan ook op tripadvisor zal vermelden haha).

Donderdag 5 mei

Vandaag ging ik alleen verder naar een nieuw hostel aangezien Danja en Shanna een of andere excursie gingen doen waar ik weinig trek in had. Het Halse Lodge hostel kreeg maar liefst een 9 op hostelworld dus dit moest wel goed zijn. Eenmaal aangekomen zag ik een prachtig landhuis dat stamde uit 1880. Gelukkig kon ik meteen inchecken en hoefde ik niet tot 13u te wachten en kwam terecht in een 4-persoons kamer. Andere backpackers in het vorige hostel hadden me aangeraden de coastal walk te doen langs het strand. Dit was prachtig zoals je later waarschijnlijk wel kunt zien op de foto’s, alleen had Nick z’n slippers aan en na een dikke 10km toch wel pijn aan z’n voeten maar het was zeker de moeite waard. In de avond was er een meeting bij het hostel, waar je mensen leerde kennen en er dingen over Noosa verteld werden. Uiteindelijk met een aantal man een burger gaan eten om de hoek (de lekkerste tot nu toe) en ’s avonds nog wat mensen afgezeikt met ping-pong.

Vrijdag 6 mei

Heerlijk geslapen vannacht, eindelijk eens een stapelbed met een fatsoenlijk matras, dat overigens ook niet op en neer gaat wanneer je je omdraait in je slaap. Op het gemak naar de supermarkt gelopen en een ontbijtje gehaald en dit vervolgens opgegeten bij het Laguna viewpoint, met een mooi uitzicht over Noosa heads. Wat geluierd aan het strand en mijn halve boek uitgelezen aangezien het zo spannend was. En erna nog aan mijn eerste filmpje, de fietstocht door Bangkok, gewerkt.

Zaterdag 7 mei

Vandaag wederom naar de supermarkt gelopen om een vers ontbijtje te halen, wat overigens veel beter is dan iedere dag witte boterhammen met jam of pasta, en ditmaal langs de rivier gaan zitten. Je komt hier zo’n mooie huizen tegen af en toe niet te geloven. Aan het water met 9 van de 10 x een mooi bootje of jetski ernaast. In de avond zijn we met een paar jongens naar de Irish pub gegaan waar ze Manchester United tegen Norwich uitzenden. Mijn god wat speelde die Depay weer een draak van een wedstrijd, gelukkig won United wel voor van Gaal.

Zondag 8 mei (zwarte dag in mijn avontuur in Australië)

Vandaag zouden Danja en Shanna terugkomen van hun excursie en ben ik erna met hun en nog een paar andere de coastal walk opnieuw gaan lopen. Dit keer was ik zo slim geweest om wel mijn go pro mee te nemen en heb ik een aantal mooie filmpjes kunnen maken. Ook zag ik voor het eerst een koala in het wild, wat voor mij persoonlijk wel bijzonder was. Sommige van ons beweerde bij het dolphin point, dolfijnen in de verte te zien. Nou ik zag er geen en volgens mij de rest ook niet, maar wilde mensen gewoon zeggen een dolfijn gezien te hebben haha. Wel zagen we verderop bij Hells Gate duidelijk schildpadden in het water! In de avond lekker gaan barbecueën en over de rest van de avond is al genoeg gezegd.

Dat was het weer voor deze week, Noosa een erg leuk plaatsje waar ik steeds meer het backpackers gevoel heb gekregen in tegenstelling tot Brisbane. Komende week verder richting Rainbow Beach en Hervey Bay, waar ik een proefritje ga maken in een 4x4 en misschien wel ga kopen om daarmee de outback te verkennen!

1. Rick:
    9 mei 2016
    Supervit Nick! Jeloes! Geneet d'r vaan! En volgend joar weure veer gewoen weer kampioen!
  2. Louis:
    9 mei 2016
    Lekker kerel klink good, keep up the good life!
  3. Lee:
    9 mei 2016
    Geweldig om te lezen dat je je eigen ding doet abroad! Enjoy, have fun & be safe!

Xo
  4. Thomas:
    9 mei 2016
    Hahaha, 10km gelopen op slippers en toch nog een paar man afzeiken met pingpong 's-avonds. Dat had ik kunnen zijn ;-P Coole verhalen weer. Zo is Ajax snel vergeten (of vergis ik mij wellicht voor een Ajax-man in hart en nieren?)...
  5. Marjolijn:
    9 mei 2016
    Ben nieuwsgierig naar het boek dat je aan het lezen was. Verder inderdaad shit van Ajax, hou niet van PSV grrr. Maar als je niet van de Graafschap kunt winnen, ben je geen waardig kampioen! Ik kijk uit naar je volgende blog. Xxx
  6. Etienne borgers:
    9 mei 2016
    Ik vind t pure poëzie Nick hoe je je rauwe verdriet om Ajax verwoord. Hulde!
    Ik weet niet wat je hebt veranderd aan je schrijfstijl, maar t bevalt me uitstekend;
    ik krijg steeds beter een beeld hoe je daar rondloopt; met n big smile, balend van de slippers etc. Heerlijk!
    Graag tot de volgende keer!