Wereldreis deel 2

20 november 2016 - Brisbane, Australië

Na wederom een weekje in Nederland te zijn geweest stond mijn volgende vlucht al enige tijd vast richting Bangkok op 3 oktober. Na Noorwegen zag ik eindelijk mijn moeder weer :D, aangezien zij op vakantie was toen ik eind augustus voor het eerst thuis kwam. Deze week speelde er veel gedachtes door mijn hoofd, achteraf is het goed geweest dat ik mijn volgende vlucht al geboekt had, anders had ik deze waarschijnlijk uitgesteld. Vooral de vraag van wat ga ik doen, mijn farmwork moet ik nog een aantal dagen afmaken, maar had op dat moment echt geen zin om weer terug naar dat hostel te gaan. Niet dat het daar niet leuk was, in tegendeel, maar de meeste mensen stonden op het punt om het hostel te verlaten, omdat ze simpelweg klaar waren en daarnaast was ik toe aan iets nieuws! Toen appte Danja in 1x of ik geen zin had om bij haar te komen werken. Zij werkt voor een resort op Moreton Island voor de kust van Brisbane. Uiteindelijk heb ik mijn CV opgestuurd en waren ze vrij enthousiast over mijn horeca ervaring en kon ik de week erop al beginnen. Het wederom afscheid nemen was zwaar, de vorige keer wist ik ongeveer wanneer ik naar huis zou komen, dit keer absoluut niet!!

3 oktober – 8 oktober Bangkok

Uiteraard weer gewacht tot het laatste moment met mijn tas in te pakken. Uiteindelijk vertrokken we wel nog ruim op tijd richting het vliegveld en hebben we nog een kopje koffie kunnen drinken voordat ik naar de gate moest. De vlucht verliep goed, aangezien het nacht was kon ik redelijk wat slapen. Desalniettemin was ik toch vermoeid na de lange vlucht en heb ik de taxi richting Khaosan Road gepakt waar ik verbleef in een hostel. Overdag nog wat geslapen en in de avond een hapje gaan eten. Het voelt wel raar aan op dit moment, de vorige keer was dit de eerste bestemming van mijn avontuur alleen was ik toen samen met Tom en Bram! Wat ga ik nu doen deze dagen voordat ik naar Australië vertrek? Ik heb nog even getwijfeld om de nachttrein richting Chiang Mai te pakken (bucketlist #9), aangezien dit de vorige keer was mislukt met Tom en Bram. Maar ja dan was het nu alleen op en neer aangezien ik zaterdag alweer richting Gold Coast Australië vloog. Deze optie zal wellicht nog wel eens voorbij komen in de komende maanden. Uiteindelijk ben ik die paar dagen in hetzelfde hostel gebleven, waar ik al snel 2 Engelse jongens ontmoette. Zij waren ook voor de 2e keer in Bangkok en bleven tot en met vrijdag. Met hun ben ik zowat iedere avond op stap geweest, 1x was het zelfs zo erg dat ik niet meer helemaal weet hoe ik thuis ben gekomen haha. Ach ja het hostel lag direct aan Khaosan Road dus veel kon er niet gebeuren. Verder heb ik nog het koninklijk paleis bezocht en een tempel, niet spectaculair allemaal. Zaterdagochtend met de taxi naar het vliegveld. Ik zou eerst naar Kuala Lumpur vliegen waar ik een tussenstop had van 7 uur. Er zat een Frans meisje naast me in het vliegtuig die dezelfde vlucht naar Gold Coast had, met haar een beetje rondgehangen op het vliegveld, wat gaan eten bij McDonalds en verhalen over het reizen verteld. Zij had in Thailand vrijwilligers werk gedaan op een school. Een heel boeiend maar tevens ook aangrijpend verhaal. Dan sta je weer stil bij het feit hoe goed wij het hebben in Nederland!

9 oktober- 12 oktober Gold Coast & Brisbane

Eenmaal aangekomen in Gold Coast pakte ik de bus vanaf het vliegveld richting het motel. Had nog gepolst of ik bij Juan kon slapen (bij hem heb ik gecouchsurft toen ik de vorige keer in Gold Coast was), maar hij zat momenteel in Melbourne voor werk. Ik was rond 11u op de plaats van bestemming en hoopte dat ik meteen de kamer op kon, helaas waren de kamers nog niet klaar en moest ik wachten tot 14u. Dan maar de naastgelegen pub in, hier zat serieus iedereen al aan het bier! Er werden allerlei paardenraces uitgezonden op televisies en volgens mij werd er ook behoorlijk wat geld gewed op die races. Ik raakte aan de praat met een Engelse jongen die ik iets ouder inschatte dan mij. Hij woonde inmiddels al meer dan 10 jaar in Australië en had in de tussentijd al behoorlijk wat reizen gemaakt. Vertelde over verschillende avonturen die hij had meegemaakt en plots was het al 13u. Inmiddels zag ik ook al verschillende mensen naar de receptie lopen en besloot ik ook maar een kijkje te gaan nemen. Mijn kamer was klaar, mooi want was erg moe! Ff op bed gelegen en erna formule 1 gekeken in dezelfde pub. De dag erna besloot ik naar het winkelcentrum te gaan in het centrum van Gold Coast aangezien ik nog verschillende werkkleren nodig had. Toen ik terug richting mijn kamer ging kwam ik de Engelse jongen van gister tegen en hebben we nog een paar biertjes gedronken in de pub. Morgen zou ik richting Moreton Island vertrekken. De boot vertrok vanuit Brisbane dus besloot ik al die kant op te gaan. Danja was toevallig ook off island in Brisbane, dus hadden in de avond afgesproken om een hapje te gaan eten. Het was raar om haar weer te zien na een maand of 5, zeker aangezien we beide in de tussentijd op zoveel verschillende plaatsen zijn geweest. Dus hadden genoeg te vertellen haha. Uiteindelijk na het avondeten richting de kamer gegaan aangezien ik de volgende dag om 7u de boot had met een aaneensluitende introductie en wilde niet te moe zijn. Anders hadden we nog wel veel langer kunnen vertellen maar dat zou wel volgen in de komende weken.

Ps. voor de mensen zonder Facebook het tweede filmpje van mijn farmwork staat online onder video's. Het filmpje van Bali probeer ik komende week te uploaden en met Noorwegen ben ik nog druk bezig tussen het werken door.

1. Dodger:
    20 november 2016
    Vol avontuur en heerlijk op te lezen
  2. Thomas:
    4 december 2016
    Part 3 alweer.... Het duurt wel lang voor je volgende verhaal! Ben benieuwd weer.