Agnes Water, Airlie Beach en Cairns

29 mei 2016 - Cairns, Australië

Dinsdag 17 mei

Vandaag was mijn laatste ochtend in Rainbow Beach waar ik echt een super tijd gehad heb. Was voor het eerst echt raar om afscheid te nemen van Lawrence, Nick en Emilia in de wetenschap dat je ze waarschijnlijk nooit meer ziet. Maar de reis gaat uiteraard door dus nu op weg naar een nieuw avontuur. Om 13u vertrok mijn bus richting Agnes water waar ik Danja en Shanna weer zou zien. Om 19.45 kwam ik aan in Agnes Water waar het busje van het hostel klaar stond en me verder bracht. Aangezien het al laat was had Danja gekookt dus kon ik meteen aanschuiven voor het avondeten.

Woensdag 18 mei

Het plan om wederom te gaan surfen viel in het water nadat ik ’s ochtend wakker werd, had namelijk echt geen zin om 3 uur lang in het water te liggen dus maar besloten om het te schrappen. Wel ’s middags even een rondje gelopen over het strand en verder wat aan mijn filmpje over de eerste weken van Australië gewerkt en een boekje gelezen. In de avond zijn we met een aantal mensen van het hostel naar de zonsondergang gaan kijken in Town 1770. Hier was een prachtig uitzicht, boven op het uitzichtpunt stond een soort van antenne paal waar ik ben opgeklommen en mijn go pro geïnstalleerd heb om zo mooie time laps te maken. We zouden vervolgens de nachtbus pakken om 21.45 richting Airlie beach en arriveerde rond half 8 in de morgen in Airlie Beach.

Donderdag 19 mei

Gelukkig konden we meteen inchecken bij het Nomads hostel en hoefde we niet te wachten tot de middag. Aangezien niemand echt fatsoenlijk had geslapen in de bus besloten we naar de lagoon te gaan. Een soort van open zwembad met groot grasveld omheen. Hier hebben we dan ook gelukkig een beetje slaap kunnen inhalen van de nacht ervoor. Aangezien dit de laatste avond zou zijn dat we samen waren besloten we te gaan uiteten. Alvorens we eerst een biertje gingen drinken in de biergarten. Daarna een combi deal van 15 dollar gehad (hamburger met een biertje). De bedoeling was erna nog op stap te gaan echter was iedereen gebroken en zijn we niet al te laat naar bed gegaan.

Vrijdag 20 mei

Dit zou dan echt de laatste dag samen zijn aangezien ik in de avond de nachtbus richting Cairns zou pakken om daar in de buurt te gaan werken. Het weer was niet echt heel mooi (lees te koud om te gaan zwemmen door de bewolking) dus besloten we langs de zee richting de haven de lopen. Hier lagen me toch een paar boten niet te geloven, alsof je in Monaco liep. Ik liet me vertellen door 1 van de locals daar dat sommige tussen de 40 en 50 miljoen Amerikaanse dollars kosten. Vervolgens een lekker kopje koffie gaan drinken in een leuk barretje met uitzicht over de haven. In de avond kwamen we erachter dat gister helemaal niet de laatste avond samen was, want ik had de bus pas om kwart voor 9, dus besloten we wederom bij het zelfde barretje te gaan eten. Alleen pakte ik dit keer geen hamburger maar een steak. Na het eten ben ik nog even snel gaan douchen en heb vervolgens afscheid genomen van de rest en de nachtbus richting Cairns gepakt.

Zaterdag 21 mei

Om 5.15 stopte de bus in Cairns. Ik heb werkelijk geen oog dicht kunnen doen afgelopen nacht, vet irritant. Daarnaast regende het enorm hard toen we de bus werden uitgegooid. Kreeg meteen slechte zin overal van. Even gewacht tot de regen wat af nam, aangezien ik een klein kwartiertje moest lopen naar het hostel. Eenmaal aangekomen liet de nachtportier me binnen (enorm vriendelijk gast) hij keek meteen of ik niet al op mijn kamer terecht kon, dit was helaas niet het geval maar gaf me wel de sleutel van de tv kamer. Hier heb ik op de bank wel nog ff mijn ogen dicht kunnen doen, totdat er allerlei mensen binnenkwamen. Rond een uur of 1 kon ik mijn kamer op en heb ik nog 2 uurtjes geslapen. ’s Avonds wat onder in de bar gehangen en niet te laat naar bed gegaan.

Zondag 22 mei

Wederom een dag met alleen maar regen was de voorspelling, waar ben ik toch beland vraag ik mezelf af. Immers werd er verteld hoe noordelijker je gaat hoe beter het weer zou worden. Maar even afwachten dan, voorlopig zat er niks anders op dan rond te hangen rondom het hostel. In de middag wel nog even naar het overdekte winkelcentrum gelopen waar ik nieuwe iphone oortjes gekocht heb. Om 15.45u had ik de bus richting Atherton, dit ligt landinwaarts vanaf Cairns gezien. Ik arriveerde rond half 6 waar ik herenigd werd met mijn neefje Bram. Allerlei papieren invullen voor het hostel en gaan eten. Het hostel zag er niet bepaald netjes uit, de bedden zijn serieus slecht en alles is oud, dit belooft wat te worden voor de komende weken. Iedere dag om 20u wordt er een rooster opgehangen waarop staat wie waar moet werken de dag erna. En tot mijn grote verbazing kon ik de volgende dag meteen beginnen bij de farm crossroads. Dit was dan wel een voordeel aangezien Bram de eerste dagen moest tuinieren waar je weliswaar voor betaald krijgt maar niet mee telt voor je 2e jaars visa. Al werd me meteen verteld door een andere Nederlandse jongen dat werken bij crossroads het ergste is van ze allemaal, aangezien het hard werken is bij een Zuid-Afrikaanse boer die niet altijd even vriendelijk is. Dat belooft veel goeds haha, maarja ik heb tenminste wel meteen werk dus mag niet klagen. Niet te laat naar bed aangezien ik de volgende ochtend om 6u moest vertrekken.

1. Etienne borgers:
    29 mei 2016
    Ha Nick!
    t Leest als n soort tussen-verhaal. n periode ergens tussen in.
    Zo van, dit is geweest en nu gaat dit komen, maar nu ben ik hier.
    Hoop dat je ondanks de barre tochten met de bus toch voldoende energie hebt opgedaan
    om het harde werk aan te kunnen waar je nu mee begonnen bent!
    Wederom dank voor je verhaal!
  2. Karin:
    29 mei 2016
    Hoi Nick,
    Heerlijk om te lezen hoe je dagen er uit zien. Mis ik van Bram die niet zo spraakzaam is. Ondertussen ben je al druk aan het werk en was ik enorm blij dat je daar was met Bram's verjaardag! Nog bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan smorgensvroeg! Loop nu wel op de zaken vooruit maar je snapt natuurlijk wel dat mijn moederhart blij werd met de wetenschap dat jij daar was.
    Veel sterkte met het harde werken. Blijft heerlijk om je blogs te lezen! Leuk om soms in je schrijfwijze je te " horen" spreken. Zo wordt het nog levendiger!
  3. Thomas:
    30 mei 2016
    En nu begint het serieuze werk dus! Ben eens zeer benieuwd hoe je dit gaat bevallen. Succes kerel!
  4. Yvonne:
    31 mei 2016
    Hè Nick, weer leuk om te lezen! Nu ben je alweer ff aan t werk. ........ook volop genieten zeker hè? ......xxx